måndag 16 juli 2012

Wilhelmina och nya friska tag!

I går fick jag Wilhelmina av stickorna och försökte blocka. Min lekmatta räckte inte, får kanske köpa en till?

Nu på morgonen försökte jag ta bilder på den oblockade men det är inte så lätt utan hjälp.
 
Dessutom var det kallt ute och inte alls kul att knalla omkring med sjal och kamera.
Jag är nöjd med avslutningen på rankan och picotkanten.


Mönstret är sådant att det blir en bård längs hela framkanten.

Nu gäller det bara att skriva ned hur i hela friden allt det här gick till...

Jag gör ett nytt försök med dubbelstickning och det går bättre nu. Mitt förra försök hamnade i Hall of shame...

Det här ska bli en halsduk till någon som redan fyllt år så nu har jag bråttom, bråttom.
Gröna hörn:
 
 Lila hörn:

Jag har en tredje färg som ska med in, tror att det blir ett bra tåghandarbete!

Igår gjorde jag en massa andra saker: Kokade lite saft och lite sylt, klippte gräs, frostade av frysen, gjorde rent under kylskåpet (isch!), spann det sista av Klövsjö-ullen samt la lite ull till tvätt.
Idag ska jag till Göteborg med ett lass tvätt och så ska jag förstås köpa tågbiljetter inför resan.
Nu har jag börjat hetsa upp mig över att det inte ska funka, alla tåg fulla eller inställda eller så...
Ja, det är lite så jag är, positiv, förtröstansfull och lättsam! :-D

7 kommentarer:

Isan sa...

Åh, vilken underbar sjal, Wilhelmina! Har du gjort mönstret själv?
Bården längs framkanten är väldigt vacker!

nattugglan sa...

Den sjalen va fin!! skitt att du måste köpa 2 "lekmattor"..men de är väl bra att ha.

Mia stickar sa...

Ja det undrar jag också! Hur i hela friden gjorde du för att skapa en så vacker sjal?

Maritas Maskor sa...

Vilken otroligt fin sjal Cecilia! Helt imponerad av att någon kan få ihop ett sånt vackert mönster!!
BERÖM!!!

AnJa sa...

Kan bara instämma, fantastiskt fin!

Hedvig sa...

Jättefin sjal! Min matta räckte inte heller så jag "tvingade" mamma att köpa en så kan man slå ihop dem vid riktigt stora projekt. :)

svetalilu sa...

Jättefint sjal!!!